woensdag 18 maart 2009

Granny tarte tatin

Ingrediënten
6 granny’s
5 dl rode wijn
300 g suiker
50 g boter
1 eetl. kaneel
1 pak bladerdeeg

Bereiding
1 Schil de appelen en snijd ze in partjes. Kook de wijn in tot 1 deciliter.
2 Smelt de suiker in een antiaanbakpan en laat hem kleuren tot een lichte karamel (niet laten aanbranden). Blus af met de ingekookte wijn.
3 Voeg de boter toe. Voeg appelen en kaneel toe.
4 Doe het appelmengsel in een taartvorm en bedek met plakken bladerdeeg. Bak de tarte tartin 30 minuten in de oven bij 170 oC.

4 opmerkingen:

  1. Ik dacht dat tarte tartin met een gewone taartbodem wordt gemaakt. Waarom gebruik je hier bladerdeeg??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil dit dus heel graag gaan maken. Maar ik mag niets met alcohol erin ook al verdampt het mag ik het niet. Door wat kan ik dan die 5 dl rode wijn vervangen?

    BeantwoordenVerwijderen