woensdag 18 maart 2009

Rouleau van kalfsvlees en gegrilde aubergine

gevuld met magorkaas

Voor 4 personen

Ingrediënten
1 aubergine
3 eetl. olijfolie
½ bosje salie
300 g kalfsribeye
peper
zout
100 g magor

Bereiding
1 Verwarm een grillpan.
2 Snijd de aubergine over de lengte in dunne plakken. Smeer de plakken in met een beetje (olijf)olie.
3 Gril de plakken aubergine in de grillpan. Draai ze om, zodat er mooie grillstrepen op de aubergine te zien zijn. Leg de plakken in een schaal en laat ze afkoelen.
4 Doe de salieblaadjes in een bakje. Giet er een beetje olie bij en hussel alles goed door elkaar, zodat er wat olie aan de blaadjes zit. Gril de salieblaadjes even in de (nog hete) grillpan.
5 Verdeel de gegrilde salieblaadjes over de plakken aubergine. Bewaar wat salieblaadjes voor de roomsaus (zie volgend recept).
6 Snijd het kalfsvlees in dunne plakken (of laat dit door de slager doen).
7 Leg op iedere plak aubergine een plakjes kalfsvlees. Breng op smaak met versgemalen peper en zout. Verdeel de magor over de plakjes.
8 Maak rolletjes van de vleesplakjes. Doe een beetje olijfolie en peper over de rolletjes en laat ze bij 70 ˚C langzaam garen in de oven.
8 Verwarm de laatste 5 minuten de borden in de oven voor.
9 Serveer het kalfsvlees met aardappeltjes in room

5 opmerkingen:

  1. Hoi Ramon,

    Ik zie hier de roomsaus niet staan. Mag die er ook nog een keertje op?

    groeten,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kan iemand mij zeggen hoe lang het in de oven moet? 70C. lijkt me een heel lekker recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vanmiddag dit recept gezien, maar wat ik me afvraag de oven op 70c maar hoelang gaat het de oven in?? En hoeveel gewicht 1 plakje kalfribeye wat op de aubergine gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al mijn vragen worden hier al gesteld, want ook ik wil graag weten hoelang duurt het garen in de oven ongeveer en hoe zwaar/dun is het kalfslapje? Hopelijk nu wel een antwoord, want de vragen werden al veel eerder gesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk even bij het recept aardappeltjes in room. Dit recept is de aanvulling op de rouleau.

    BeantwoordenVerwijderen