woensdag 18 maart 2009

Chocolade-kruimeltaart

Ingrediënten
100 g suiker
200 g boter
300 g bloem
1 ei (voor het deeg)
snufje zout
200 g pure chocolade
3 eieren (voor de vulling)
100 g suiker
2 theel. citroenrasp

Bereiding
1 Klop de suiker en de boter los in een keukenmachine. Voeg bloem, 1 ei en zout naar smaak toe.
2 Pak een flink stuk aluminiumolie en leg dit op een bakplaat. Verdeel de helft van het deeg over het midden van de aluminiumfolie.
3 Vorm een platte cirkel van het deeg. Vouw de folie omhoog zodat er een vorm ontstaat. In plaats van aluminiumfolie kun je ook een springvorm gebruiken.
4 Hak de chocolade in grove stukken. Meng de chocolade, de extra eieren, suiker en het citroenrasp door de andere helft van het deeg. Verdeel dit mengsel over de deegbodem.
5 Bak de taart 30 minuten in de oven bij 170 ˚C.
6 Snijd de taart in punten en serveer eventueel met slagroom.

11 opmerkingen:

  1. makkelijk en erg lekker !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi zag deze net op tv en wilde hem gelijk bakken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk recept. Had niet alle ingrediënten in huis (iets te weinig chocolade) heb er toen een deel hagelslag doorheen gedaan. Gebakken in een kleine springvorm. uit de kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eindelijk recepten gevonden!! Bestaat er ook een kookboek met de recepten van Born2Cook? Ik ben hiernaar op zoek omdat ik het elke keer op tv zie en anders dit allemaal moet printen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heeeeeeeeeeeerlijk recept ik zat te kijken en ik wou het meteen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lekkre dit en o zo makkelijk onthoud ik hoor niet meer zo veel pannen en egt zo veel mensen vroegen het recept

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi even een vraag
    ik heb hem paar keer gemaakt maar vind hem wwat droog (maar enorm lekker ) is daat iets aan te doen?
    Met vr. gr. en ty voor deze heerlijke taart

    gr. van Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Ramon,

    Ongeveer 2 jaar geleden heb ik samen met me moeder jou kook programma op tv gezien. Het recept was volgens mij chocoladetaart. Heb je daarvan een recept en zoja waar kan ik die vinden? Of is het toch de chocolade-kruimeltaart?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi allemaal ik heb de aflevering gisteren gezien maar wil hem nu gelijk bakken heb geen riet suiker in huis is dat erg??? Oh ja en is het lekker?

      Verwijderen
  9. 10 jaar geleden gezien en ik maak deze taart nog steeds wanneer ik zin heb in zoet! Zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen