woensdag 18 maart 2009

Nasi van Ramon

Ingrediënten
250 gram snijbonen
250 gram rijst
¼ dl Olie
200 g tempé
1 Bouillonblokje
1 theelepel Trassi
2 teentjes knoflook
1 rode peper
2 eetlepels Tomaten puree
½ dl ketjap
20 takken Koriander
1 eetlepel gebakken Sesamzaadjes

Bereiding
Snijd de tempe in blokjes en meng het met zout en peper.
Verwijder de kroontjes van de snijbonen en snijd ze in lange slierten.
Kook de rijst gaar en doe hetzelfde met de boontjes en spoel ze koud.
Verhit een wok met een bodempje olie, voeg de koude boontjes, tempe en rijst toe en blijf al roerend bakken. Voeg tijdens het bakken het verkuimelde bouillonblokje, de trassi en knoflook toe. Meng gesneden pepers, tomatenpuree en ketjap en voeg het toe. Mengen het geheel door elkaar en schep het over in een groter schaal en bestrooi het met gehakte koriander en gebakken sesamzaadjes.

7 opmerkingen:

  1. Sorry Ramon,

    Ik heb niet goed gekeken maar ik heb de recepten alsnog gevonden.Hoezo au aan de oog.

    gr Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Ramon,
    Heerlijk al die recepten maar ik kan er 2 echt niet vinden... Ik zoek het recept: Suikergamba's met brocolli en rijst en het 2e recept: Goed gevulde plaat pizza met frisse salade. Graag zou ik daar de recepten van willen hebben. Alvast bedankt
    Gr. Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is nu ruim 2 jaar later en het recept van een goed gevulde plaat pizza kan ik ook niet vinden. Jammer. Bij toeval zag ik afgelopen week een herhaling van een born2cook tv uitzending op net5. Laat ik nou precies dat deel over het maken van het deeg missen. Is het recept verkrijgbaar of bijv. ergens anders te vinden op internet? Bij voorbaat dank voor je reactie. Groet, Barth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je geeft aan in je tv uitzending dat dit een vegetarische nasi is. Maar trassi en visolie zijn niet vegetarisch. Denk dat het een misverstand is om dit een vegetarische nasi te noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wie kan mij helpen aan het recept van gevulde courgette met yoghurtcreme, van aflevering c07 van Born2cook. Ik kan hem echt nergens vinden???
    HELLUP..
    misschien kunnen jullie de reactie op deze pagina zetten zodat ik het zie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi!

      Ik heb wel een recept van gevulde courgette met yoghurtcreme. Alleen weet ik niet meer of het van Born2cook is:


      Gevulde courgette met yoghurtcrème
      Voor 2 personen.
      Ingrediënten:
      5 dl Bulgaarse yoghurt
      1 courgette
      peper/zout
      250 gram kipfilet in stukjes
      1 fijngehakte rode ui
      2 teentjes fijngehakte knoflook
      2 el slagroom
      ½ dl kippenbouillon
      200 gram gekookte rijst
      3 el fijngesneden bieslook
      2 el yoghurt
      Bereiding:
      Hang een schone theedoek in een kom en laat de Bulgaarse yoghurt hierin ongeveer 2 uur uitlekken. Snijd de uiteinden van de courgette af en snijd ze vervolgens in de lengte doormidden. Schraap het zaad eruit met een lepeltje. Doe peper en zout over de courgette.
      Meng de kipstukjes met de rode ui en knoflook. Breng het mengsel op smaak met peper en zout en voeg de slagroom toe. Schep zoveel mogelijk van de vulling op de courgette en zet ze op een ovenplaat 25 minuten in de over op 180 graden. Zet de courgettehelften tegen elkaar aan, dan kunnen ze niet vallen! Snijd de uiteinden van de courgette fijn. Bak even aan, voeg de bouillon toe en meng het daarna door de yoghurt (houd 2 eetlepels van de yoghurt apart). Zet het yoghurtmengsel een kwartier in de koelkast.
      Bak de gekookte rijst. Neem de pan van het vuur, roer het bieslook er doorheen en doe de resterende yoghurt erdoor. Serveer de gebakken rijst met de gevulde courgette en de yoghurtcrème. Garneren met wat bieslook.
      Smakelijk.

      Verwijderen
  6. Ik zou graag het recept willen hebben van het programma van 24 nov. 2011, een spagetti zonder saus! Kan iemand mij helpen? Zag er zo lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen