woensdag 18 maart 2009

Mozzarella-tomatenquiche Met salade van gerilde courgette

1 pak kant en klaar quichedeeg
4 eieren
125 ml crème fraîche
peper /zout
100 g geraspte Gruyère
5 trostomaten
basilicum
2 mozzarellabollen
2 eetlepels olijfolie
1 eetlepel bloem om te bestuiven
1/2 eetlepel boter of margarine om in te vetten
1 courgette
100 g rucola sla

Rol de deeg uit over de ovenschaal. Eieren loskloppen met crème fraîche, zout en peper. Gruyere erdoor roeren. In taartvorm schenken. Tomaten wassen, halveren en snijvlakken bestrooien met kruiden, zout en peper. Tomaten met snijvlak naar boven in taart zetten, plakken mozzarella erop en besprenkelen met olijfolie. Taart in midden van oven in ca. 40 minuten gaar bakken. Serveren met courgettesalade.

Courgette in plakken snijden, grillen, mengen met balsamico, olie, peper en zout.
Rucola erdoor mengen en serveren bij de quiche

11 opmerkingen:

  1. haha, we keken net de aflevering en we besloten gelijk om het te gaan maken! Dus heel erg bedankt voor het recept!

    moeder en dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pikte net het laatste stukje van de aflevering mee. Zag er zo lekker uit dat ik meteen naar de winkel ben gegaan. Dus zo de keuken in en de taart maken.

    Dank je wel Ramon voor alle lekkere en makkelijke recepten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga het zo proberen! De deeg is over 15 minuten klaar ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik kan deze aflevering nooit vinden, dat vind ik best wel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is nu op tv :) Ziet er makkelijk uit, ik ga het ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag hem afgelopen week ook op tv. Zag er lekker uit. Helaas kon ik het recept maar nergens vinden, dus ik op eigen gevoel het gemaakt... Het zag er erg lekker uit, maar was helaas niet lekker, haha. Ik had de deeg zelf gemaakt, maar die was veels te dik, dus de helft van de taart bestond uit halfgare deeg.
    Nu nog maar een keertje proberen met het recept erbij, dan gaat het dit keer vast wel goed:D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoe heet moet de oven eigenlijk??
    Recept aan het overschrijven, vanavond ga ik hem maken:D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het vandaag gezien en ook meteen gemaakt het was makkelijk en erg lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens de uitleg op tv 45 min. op 170 graden. En de basilicum die genoemd wordt bij de ingredienten leg je op de tomaat onder de mozzarella.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan ik jullie niet volgen via facebook? anders moet ik weer een andere account aanmaken...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hij staat nu in de oven, lekker makkelijk klaar te maken, heb er zelf nog spinazie bijgevoegd... ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen